Firmowy fanpage na Facebooku – jak go skutecznie prowadzić

Promowanie marki w przestrzeni wirtualnej wymaga odpowiedniej strategii. Pomysł i produkt są już niewystarczające. Trzeba zaistnieć, a co najważniejsze utrzymać się w branży. Jak to zrobić? Zacząć od stworzenia firmowego fanpage’a w najpopularniejszym serwisie społecznościowym. A następnie…

Fanpage zaczyna się od posta!

Promocja firmowego konta społecznościowego zaczyna się od postów promowanych, czyli sponsorowanych wiadomości pojawiających się na osi czasu strony, służących zwiększeniu sprzedaży marki. Ta strategia marketingowa musi być jednak przemyślana oraz uwzględniać pomysł, liczbę obserwujących, budżet, a także okres emisji reklamy.

Odpowiednie przygotowanie podstawą skuteczności

Zacznijmy od sprecyzowania kierunku bieżących potrzeb promocyjnych działalności, by określić grupę docelową, do której kierujemy promocyjną treść. Dysponując powyższymi danymi ustalmy budżet przedsięwzięcia.

Lepiej, zwłaszcza przy niskim współczynniku obserwujących, zacząć od niższych kwot, aby je sukcesywnie zwiększać, kiedy akcja zacznie przynosić efekty, niż od razu inwestować duże pieniądze nie mając pewności co do powodzenia projektu.

Czasookres wyświetlania postu promowanego zależy od zasobów pieniężnych oraz reakcji adresatów. Potrzeba kilku godzin, może nawet dni, aby ocenić skuteczność działania. Nie powinniśmy się jednak zrażać, gdy reakcja nie jest natychmiastowa, tylko pozwolić naturalnemu ruchowi zadziałać.

Firmowa strona na Facebooku ma oddziaływać na odbiorcę

Promując swoją działalność w sieci musimy cały czas pamiętać, że fanpage jest tworzony dla odbiorcy, dlatego tak ważne są przejrzystość strony oraz rzetelność treści. Nieograniczone zasoby Internetu umożliwiają zweryfikowanie każdej informacji, dlatego konsument musi mieć pewność co do jakości produktu. Budowanie zaufania to podstawowa strategia sprzyjająca rozpowszechnianiu marki. Zadowolenie klienta uruchamia łańcuszek komunikacyjny pomiędzy użytkownikami Facebooka.

Wirtualna interakcja

Komunikacja sprzyja rozwojowi, o tym też nie można zapomnieć. Prowadząc fanpage dobrze jest korzystać ze znanej techniki jaką jest rozmowa z użytkownikiem, którą dzięki dostępnym środkom możemy uatrakcyjnić. Udzielajmy się w grupach, otagowujmy posty. Działania te sprzyjają budowaniu zaufania do marki i stwarzają u odbiorcy poczucie wysuwania jego potrzeb i oczekiwań na pierwszy plan. Dzięki temu obserwujący podzielą się opiniami ze swoimi znajomymi, czyli potencjalnymi klientami.

Akcja wywołuje reakcję

Skuteczną metodą oddziaływania na obserwujących, a tym samym zwiększania popularności firmowej strony na Facebooku, jest wykorzystywanie strategii CTA. Zakłada ona, że przykuwający uwagę, atrakcyjny slogan reklamowy czy oferta skłonią adresata do kliknięcia w link, powodując przekierowanie do miejsca docelowego. W ten sposób oddziałując na zmysły, zachęcamy do zapoznania się z marką.

Najważniejsza jest systematyczność

Skuteczność promocji firmowej strony na Facebooku zależy również od regularnych publikacji. Zamieszczając treści w stałych odstępach czasu pokazujemy klientowi, że nasze działania w sieci są przemyślane. Jeśli dodatkowo przedstawimy tam ekskluzywne treści, świadczące o znajomości najnowszych trendów dotyczących sprzedawanych produktów, zbudujemy obraz profesjonalisty.

Sprawdzona analiza podstawą atrakcyjności fanpage’a

Prowadzenie firmowego konta społecznościowego wymaga także dokonywania bieżącej analizy aktywności obserwujących. Przyjęte założenia promocyjne mogą tracić na aktualności, dlatego wymagają odpowiednich modyfikacji, w zależności od wyników badań. Samo polubienie strony jest już niewystarczające, obecnie miarodajne są reakcje użytkowników.

Obserwując je i wyciągając wnioski, możemy ustalić aktualne zapotrzebowanie na produkt czy usługę, stworzyć odpowiednią kampanię reklamową lub ulepszyć szatę graficzną. Najważniejsze dla skuteczności firmowej strony na Facebooku są kontrola, analiza i skuteczne przetwarzanie informacji.

Autor tekstu: Maria Błaszkowiak

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *