W ostatniej dekadzie zawód copywritera, piszącego treści użytkowe, przeszedł ogromne zmiany. W dobie cyfryzacji nie wystarczy już tylko tworzenie wartościowych merytorycznie treści, ale należy dodatkowo połączyć je z wirtualnym światem SEO. Swoją pracą osoba taka kreauje pomost pomiędzy przedsiębiorstwami a klientami w internecie. W naszym artykule skoncentrujemy się na wyszukiwarce numer 1 na świecie – Google oraz na osobie tworzącej treści specjalnie do niej, jaką jest GoogleWriter.
Praca GoogleWritera
Najprościej ujmując – GoogleWriter to osoba pisząca treści zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google.
Jego praca powinna opierać się na podstawowych umiejętnościach:
- poprawna pisownia stylistyczna i gramatyczna,
- sprawne wyszukiwanie rzetelnych informacji,
- obiektywne podejście do omawianego tematu,
- znajomość podstaw SEO.
Należy podkreślić, że w obecnych czasach świat biznesu dużą wagę przykłada do ruchu organicznego w internecie, a tu nieodzowna jest pomoc profesjonalnego GoogleWritera.
Co zyskuje firma
Przedsiębiorstwa, które dzięki profesjonalnym treściom, są wysoko pozycjonowane w wyszukiwarkach, odnotowują:
- stabilny i darmowy ruch na stronie internetowej,
- wzrost liczby klientów,
- kreowanie wizerunku eksperta,
- zwiększoną sprzedaż.
To dzięki tym zjawiskom firma Google stała się potężnym narzędziem w rozwoju biznesu.
GoogleWriter – podstawy pracy i środowisko SEO
Jak napisaliśmy wcześniej, dobry GoogleWriter powinien znać podstawy języka SEO.
Dzięki temu tworzy treści, które jednocześnie interesują czytelnika oraz są przyjazne dla algorytmów wyszukiwarki internetowej.
Frazy kluczowe
Podstawowym elementem tworzenia skutecznych treści pod pozycjonowanie, jest odpowiedni dobór słów kluczowych (ang. keywords), zarówno z krótkim, jak i długim ogonem.
Posłużyć się tutaj można wyszukiwarką Google, czyli wpisaniem interesującego wyrażenia i sprawdzeniem co ona ma nam do zaoferowania w postaci swoich rozszerzeń.
Wykorzystać możemy również sprawdzone narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych tj. AnswerThePublic lub Ubersuggest, które omawiamy w oddzielnym artykule.
Dodawanie nagłówków
Należy pamiętać, że mamy tylko kilka sekund na zwrócenie uwagi czytelnika, tak więc dobry nagłówek decyduje o „być albo nie być” naszego tekstu.
Dlatego najważniejsze, aby w tytule i śródtytułach zaoferować czytelnikowi coś, czego potrzebuje, co go zainteresuje i zachęci do interakcji.
Już na tym etapie pisania wykorzystujemy frazy kluczowe, aby podnieść konwersję w wyszukiwarce Google.
GoogleWriter – zarobki
Kwestia pieniężna jest bardzo zróżnicowana i zależy od wielu czynników. Jeśli pracujemy na etacie w agencji marketingowej lub copywriterskiej, mamy wtedy stałą pensję uzależnioną od zadań i ilości napisanych tekstów.
Można również pracować jako GoogleWriter freelancer, wtedy sami ustalamy swoje stawki.
Na temat ile zarabia GoogleWriter, piszemy więcej w oddzielnym artykule.
GoogleWriter – podsumowanie
Pracując jako GoogleWriter, oprócz lekkiego pióra i poprawnej polszczyzny, należy również potrafić odnaleźć i przefiltrować potrzebne informacje. Następnie wszystko połączyć w tekst zrozumiały zarówno dla odbiorcy, jak i wyszukiwarki Google.
Zapotrzebowanie na wartościowe i rzetelne treści stale rośnie, a wraz z tym coraz więcej firm korzysta z usług profesjonalnych GoogleWriterów.
Konkurencja również nie śpi.
Jeśli Twoim celem jest rozwój zawodowy, pisanie lepszych tekstów i zarabianie więcej pieniędzy – weź udział w naszych autorskich szkoleniach!