Z tego artykułu dowiesz się, jak napisać poradnik!

Prowadzisz już od pewnego czasu stronę internetową. Szukasz sposobu na przyciągnięcie odbiorców w sposób organiczny. Jak to osiągnąć? Zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem, z którego dowiecie się, jaka moc drzemie w poradnikach, krok po kroku wyjaśnimy najistotniejsze elementy. Chcesz się dowiedzieć, jak napisać poradnik? Zaczynamy!

Dlaczego poradnik?

Zadaniem poradnika jest udzielanie wskazówek, które mają pomóc w rozwiązaniu danego problemu, ewentualnie opis działań mogących zapobiec jego powstaniu. Innymi słowy – poradnik zawiera listę rad i wskazówek, krótko i zwięźle. Takim poradnikiem może być na przykład film umieszczony na youtube albo artykuł blogowy na Twojej stronie. Jeżeli „nie czujesz klimatu” poradnika w formie projekcji, rozważ właśnie prowadzenie tematycznego bloga.

Jak napisać poradnik, żeby przyciągał?

Zanim przedstawimy krok po kroku działania, które warto podjąć, aby stworzyć ciekawy poradnik w formie cyklu artykułów blogowych, musisz pamiętać, że najważniejszy jest pomysł i plan! Gdy już wiesz, o czym będziesz pisał, rozpisz plan tekstu. To ułatwi Ci dalszą pracę i pozwoli uniknąć chaosu oraz braku weny. Jeśli w jednym artykule wyczerpiesz cały temat, będziesz szukać na szybko kolejnego pomysłu. Poza tym nie można odbiorców zarzucać nadmiarem informacji na raz.

Dobierz frazy kluczowe

Aby wygenerować ruch organiczny, warto zastanowić się nad doborem słów kluczowych. Jeżeli nie wiesz, czy jesteś w stanie trafnie dobrać frazę – skorzystaj z pomocy wyspecjalizowanych w tym zakresie narzędzi analitycznych. Gdy już będziesz znać keywords, łatwiej wkomponujesz je w treść artykułu.

Jak napisać poradnik – czas na tytuł i lead

Techniki są dwie: tytuł oraz wstęp tworzysz na początku albo po stworzeniu rozwinięcia i podsumowania artykułu. Zwykle, gdy decydujesz się na drugie rozwiązanie, utworzenie chwytliwego tytułu oraz intrygującego wstępu staje się prostsze. Tytuł powinien zawierać słowo kluczowe, dobrze też, żeby pojawiło się ono we wstępie. To podniesie pozycję Twojego artykułu w wynikach wyszukiwania.

Pisz treściwie i przejrzyście

Skoncentruj się na zadanym temacie. Poprowadź za rękę odbiorcę tak, jakby z danym problemem spotkał się po raz pierwszy i krok po kroku wyjaśniaj, jak wybrnąć z opresji dzięki Twoim produktom oraz usługom. Dopasuj język do grupy odbiorców, unikaj dygresji i podawaj wartościowe informacje. Możliwie krótko i zwięźle. Mało kto lubi czytać zdania wielokrotnie złożone na kilka linijek. Poradnik ma być atrakcyjny wizualnie i stanowić swego rodzaju pigułkę łatwą do przełknięcia.

Dbaj też o przejrzystość treści. Nagłówki, śródtytuły, wypunktowania, pogrubienia. Poprawna ortografia i interpunkcja to podstawa.

Optymalizacja pod SEO

Przeczytaj tekst jeszcze raz, dodaj grafikę (i opis alternatywny), linkuj, pomyśl nad meta-danymi. Poprawisz pozycjonowanie Twojego poradnika.

Podsumuj cały tekst

Dobrze skomponuj podsumowanie. Stanowi ono bowiem streszczenie Twojego artykułu i często jest ściągą dla niecierpliwych. Umieść frazę kluczową.

Jak napisać poradnik – podsumowanie

Poradnik zawiera rady i wskazówki dla użytkownika. Aby zachęcić odbiorcę, warto poświęcić chwilę na rozplanowanie tekstu oraz spisanie pomysłów, zanim jeszcze przystąpisz do pisania. Artykuł blogowy powinien, poza chwytliwym tytułem i zachęcającym leadem, krótko i zwięźle poprowadzić czytelnika przez problem.

Jeżeli już wiesz, jak napisać poradnik, nie pozostaje nic innego, jak przystąpić do działania. Powodzenia!

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *