Nawet osoby świetnie piszące i specjalizujące się w tym zajęciu mają czasem problemy z tematami artykułów. Liczy się tutaj kreatywność, ale także umiejętność oceny, czy dane zagadnienie przyciągnie odbiorców. Dlatego w dalszej części tego tekstu doradzimy, skąd brać pomysły na artykuły.
Jak wpaść na dobre pomysły na artykuły?
Na początku warto zająć się dwoma czynnikami. Są one kluczowe i mocno wpływają na dalsze wybory. Pierwszy z nich to konkurencyjność. Trzeba znać atuty i wady podobnych stron i firm, żeby potrafić zamieniać je we własną korzyść. Drugim czynnikiem są zasoby firmy, czyli istniejące treści na stronie.
Następnie zajmujemy się pozostałymi, bardziej szczegółowymi elementami.
Linkowanie wewnętrzne
Jest to bardzo istotne z punktu widzenia odbiorcy. Dzięki linkom ułatwione jest poruszanie się po stronie. Ponadto możemy bardziej wyjaśnić dane szczegółowe zagadnienie. Użytkownik jednym ruchem przeniesie się na konkretną podstronę, co jest wygodne, a także profesjonalne.
Popularność tematów
Żeby stworzyć dobry tekst, to trzeba wybrać wartościowy temat. Warto pamiętać, że jeśli o danym zagadnieniu napisało już wiele osób, to trudniej będzie się nam przebić z naszym artykułem.
Z drugiej strony zbyt niszowy temat nie przyciągnie dużego zainteresowania. Nie ma sensu pisać o czymś, co kompletnie nie ciekawi ludzi. Dlatego dobrym pomysłem jest zastosowanie przy wyborze tematu zasady złotego środka.
Możemy jeszcze sobie pomóc przy analizie konkurencyjności. Niezwykle przydatne są takie programy jak np. Google Keywords, dzięki którym nie będziemy musieli wykonywać tego zadania w sposób manualny.
Co dalej?
Kiedy już wpadniemy na pomysł i go zaakceptujemy, to czas zając się kolejnymi elementami. Następnie dobieramy frazy kluczowe. Później planujemy strukturę tekstu, żeby była przejrzysta, ale także przygotowana pod SEO. Dopiero po tych elementach zabieramy się za pisanie. Na końcu optymalizujemy tekst pod kątem SEO.
Pomysły na artykuły – podsumowanie
- Pomysł na artykuł jest początkowym i kluczowym etapem tworzenia tekstów.
- Powinien on wynikać z zasobów firmy oraz konkurencji.
- Należy brać pod uwagę linkowanie wewnętrzne, a także popularność tematów.