Remarketing

Czy zdarzyło Ci się odwiedzić jakąś stronę www w poszukiwaniu konkretnego produktu, ale opuściłeś ją bez dokonania zakupu? A może tylko przeglądałeś interesujące Cię artykuły, a potem dostrzegłeś nagle, że ich reklamy wyskakują Ci na kolejnych stronach, które odwiedzasz w Internecie? To właśnie jest remarketing.  Z naszego artykułu dowiesz się, po co go stosować na swojej stronie i jak zrobić to w taki sposób, aby niezdecydowanego klienta zamienić w takiego, który wrócił i dokonał zakupu.

Co to jest remarketing?

Jest to, innymi słowy, reklama, jaka trafia do konkretnego użytkownika, który był zainteresowany produktem, ale opuścił stronę bez dokonania zakupu. Kiedy potencjalny klient dalej buszuje po sieci, spersonalizowany remarketing podąża za nim, a produkt, który oglądał, nie daje o sobie zapomnieć, ponieważ jego reklama wyświetla mu się na kolejno otwieranych stronach.

Często dzięki takiemu zabiegowi niezdecydowany wcześniej klient wraca i finalnie dokonuje zakupu. W taki sposób można też zachęcić użytkowników, którzy dokonali już zakupu, aby zaopatrzyli się w produkty do niego komplementarne. Remarketing pozwala również zwiększyć świadomość klienta o danej firmie i budować jej pozytywny obraz w jego oczach.

Reklamy oglądanych produktów są wyświetlane na kolejnych stronach dzięki tzw. ciasteczkom. Czyli plikom cookie, które odpowiadają za zbieranie informacji o użytkowniku danej strony. Trzeba jednak pamiętać, że takie pliki mają okresowe działanie, a potem znikają i reklama przestaje działać.

Jak dobrze powtórzyć przekaz reklamowy klientom, aby wrócili?

Przeczytaj o kilku krokach, które sprawią, że Twój remarketing będzie oddziaływał na internautę. W taki sposób, że wróci on na Twoją stronę i dokona zakupu.

  • Nie bądź nachalny – nikt nie lubi tych samych reklam wyskakujących na każdym kroku. Jeśli Twoje promowanie produktu będzie zbyt natarczywe, klient skupi się nie na artykule, ale na tym, żeby jak najszybciej zamknąć wyskakujące mu zewsząd okienka z produktem, którego z jakiegoś powodu nie kupił.
  • Ustal czas trwania kampanii remarketingowej – możesz określić nie tylko, jak często będą pokazywały się użytkownikowi reklamy, ale co też ważne – musisz ustalić limit działań remarketingowych i zaplanować, kiedy się zaczną i skończą. To istotne, aby nie przeciągać ich w nieskończoność. Mogłoby to doprowadzić do frustracji potencjalnego klienta i przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.
  • Zachęć konsumenta kuponami i rabatami do powrotu na stronę – jeśli posiadasz grono użytkowników, którzy porzucili swój koszyk na ostatnim etapie i nie dokończyli zakupów. Możesz skusić ich do powrotu, oferując specjalnie dobrane dla nich rabaty. Dzięki temu zyskasz też większy ruch na stronie, a klienci będą bardziej lojalni wobec Twojej marki.
  • Podchodź do klientów indywidualnie – nie pakuj wszystkich do jednego wora. Skup się raczej na tych, którzy nie dokonali żadnych działań na Twojej stronie – opuścili sklep z pustym koszykiem czy nie zapisali się do newslettera. Natomiast dla tych, którzy zakupili już Twoje produkty, przygotuj osobną kampanię remarketingową.

Remarketing – podsumowanie

Jeśli prowadzisz swój biznes online i zastanawiasz się, co możesz zrobić lepiej, aby sprzedawać więcej. W takim razie remarketing jest dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Nie miej też oporów przed skorzystaniem z pomocy specjalisty w tym temacie. W zależności od tego, na jaki rodzaj przekazu reklamowego się zdecydujesz – standardowy lub dynamiczny. Możesz potrzebować współpracy programisty w celu skonfigurowania całego procesu. Remarketing, to Twoja druga i być może ostatnia szansa na zdobycie Klienta. Warto ją wykorzystać.