Jak zrobić rolkę na Instagramie? – 5 skutecznych metod

Z dnia na dzień rośnie popularność Instagram Reels.

140 miliardów – tyle odtworzeń zdobywają każdego dnia. Szokujące? Może i ty dołączysz do twórców tych krótkich klipów?

To przestrzeń dla każdego – wyraź swoją kreatywność i to, co dla Ciebie ważne.

Czym są rolki na Instagramie?

To krótkie filmiki, trwające zazwyczaj od 15 do 30 sekund. Mogą zawierać tekst, muzykę, efekty specjalne, zdjęcia, filmiki i wiele innych elementów. Instagram daje tutaj duże pole do popisu.

Skąd taka popularność?

Innowacja, prędkość, skondensowana wiedza – tego obecnie potrzebujemy.

Świat rolek na Instagramie jest otwarty dla wszystkich. Każdy może się w nim bawić i dzielić własnymi pomysłami.

Ważną rolę odgrywa ich długość – to idealna forma do szybkiego przekazania informacji, reklamy produktu czy usługi. Z jednej strony 30 sekund brzmi jak wyzwanie, z drugiej jednak – daje dobre pole do działania. Zainteresuj odbiorcę w tak krótkim czasie, a zostanie z Tobą na dłużej.

Instagram Reels – dlaczego warto?

Wiemy już, czym są rolki i ile zbierają wyświetleń. Pora na realne korzyści, które zyskujemy dzięki ich tworzeniu.

Sukces gwarantowany – niekoniecznie miliony wyświetleń, ale parę tysięcy to już coś, prawda?

  • Zwiększasz zaangażowanie odbiorców

Potencjał rolek tkwi w ich długości.

Zdecydowanie chętniej oglądamy krótki filmik niż czytamy opis pod zwykłym postem. Masa wartościowych treści chowa się pod zwykłym, statycznym zdjęciem – zawrzyjmy ją w rolce.

  • Docierasz do szerszej publiczności

Algorytm Instagrama działa na naszą korzyść.

Rolka opublikowana miesiąc temu wciąż będzie „wybijać się” na stronie głównej platformy. Oczywiście u tych użytkowników, których interesuje nasza branża, ale przecież o to właśnie chodzi – budujemy swoją społeczność!

  • Wyrażasz to, co najistotniejsze

Krótki format – tylko ważne informacje.

Unikamy „lania wody”. Skupienie na przejrzystości i jasnym przekazie gwarantuje sukces.

Przeczytaj również: Viral marketing – genialny sposób na promocję produktu, czy marki?

Jak zrobić rolkę na Instagramie?

Znając korzyści i cel tworzenia rolek, możemy zabrać się do pracy. Oto parę wskazówek:

  1. Wybierz ciekawy temat

Najważniejszy element.

Zastanów się, o czym będzie Twoja rolka. Masz naprawdę szerokie pole do manewru. Może chcesz stworzyć reklamę produktu lub usługi? A może Twoim celem jest przekazanie wiedzy z danego obszaru?

Wyraź siebie w naturalny sposób – ludzie pragną autentyczności.

  1. Użyj wszystkich dostępnych narzędzi

Postaw na estetykę.

Dodaj swojej rolce atrakcyjności dzięki zdjęciom, filmikom, dźwiękom. Spróbuj wkleić tekst, naklejki i inne efekty specjalne – wyróżnij swoją rolkę dzięki dobremu montażowi.

Kombinuj, baw się, eksperymentuj.

  1. Zachowaj krótki czas trwania – rolka to krótki klip!

Pamiętaj, że rolka na Instagramie to ograniczona forma.

Aby nie zanudzić widzów, postaraj się zmieścić w 30 sekundach – wierzę, że się uda. Zachowasz ich uwagę i nie zniechęcisz do śledzenia Twoich aktywności.

  1. Dodaj hasztagi i tagi

Zwiększ widoczność twojej rolki!

Często zapominamy o odpowiednich oznaczeniach. Dodaj kilka hasztagów, związanych z tematem rolki – ułatwisz dzięki temu znalezienie Twojego konta.

Wybierz zarówno te popularne, jak i mniej znane. Resztę roboty zrobi algorytm Instagrama – Twoja rolka nie zniknie z głównej tablicy.

  1. Zachęć do interakcji

Utrzymaj kontakt z odbiorcami.

Pod koniec klipu zachęć do komentowania i udostępniania – niech Twoi odbiorcy czują się ważni. Daj sygnał, że zależy Ci na ich opinii.

Rolki na Instagramie – wyraź swoją kreatywność!

Dzięki Instagram Reels przekażesz nie tylko wartościową treść – dasz także pole do popisu swojej kreatywności.

Sposobów na stworzenie rolki na Instagramie jest wiele. Twórcy wpadają na niesamowite pomysły. Niektóre są naprawdę abstrakcyjne! I o to właśnie chodzi.

Instagram umożliwił nam dzielenie się swoimi pasjami, codziennym życiem, pomysłami i wiedzą w niesamowicie przystępny sposób. Wykorzystajmy je na 100%. To ogromna szansa na rozwój zarówno marki osobistej, jak i własnej działalności.

Dobrze zebrana treść, dynamika, zabawa, eksperyment – wchodzisz?

Autor tekstu: Aleksandra Borówka

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *