Wyszukiwarki stale usprawniają i ulepszają swoje algorytmy wyszukiwania, przyczyniło się to do tego, że topical authority stało się ważnym pojęciem.
Czym jest topical authority?
Topical authority dosłownie pokazuje, jaki mamy autorytet np. w opinii Google w danym wyszukiwaniu. Wynika z tego, że im większą trafność ma dany headline z wyszukiwaniem, tym większy ma autorytet u wyszukiwarki.
Co ma wpływ na nasz topical authority?
Oczywiste jest to, że bardziej zaufana wypowiedź będzie od specjalisty w danej dziedzinie np. lekarza niż zwykła ankieta. Dlatego też lepszy autorytet będzie dla strony medycznej niż strony z opiniami i ankietami. I to wszystko, pomimo że ta druga będzie miała szczegółowe odpowiedzi. Pojedynczy wpis na niewiele się zda, algorytm będzie pomijał ten temat.
Powodem tego jest więcej informacji tematycznych, z którymi możemy się zapoznać w dalszej lekturze. Jeżeli pojawi się profesjonalny termin, bardzo prawdopodobne jest to, że jego wyjaśnienie znajdziemy również na tej stronie. Sprawia to, że strona jest bardziej przejrzysta oraz przyjemniejsza w czytaniu.
Wynika z tego, że warto poświęcić stronę na konkretną tematykę. Jeśli jesteśmy specjalistami w jakiejś branży, można to wykorzystać. Wszystko będzie działało na plus w autorytecie tematycznym. Pamiętajmy, aby ulepszać wszystko w miarę ulepszania algorytmów Google.
Algorytmom Google jeszcze trochę brakuje do wypełnienia wizji Stephena Hawkinga, w której to sztuczna inteligencja przyczynia się do destrukcji rasy ludzkiej. Jednak bez problemu analizują tekst i dopasowują do wyszukiwania. Nie należy jednak myśleć, że Google czyta teksty, po prostu zestawia je ze sobą i szuka podobieństw do naszego wyszukiwania.
Topical authority – jak je uzyskać?
Chcąc uzyskać topical authority musimy udowodnić wyszukiwarce, że jesteśmy specjalistami w swojej dziedzinie. Więc musimy zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które przyniosą pożądane efekty.
Nisza
Tworząc stronę tematyczną, która jest poświęcona danemu tematowi, warto go poznać. A jeśli jesteśmy z nim dobrze zaznajomieni to uczyć się coraz to nowszych rzeczy. Ogarnięcie popularnych słów kluczowych, ich long-tail odpowiedników, częstych zapytań tematycznych pomoże przy dobieraniu tematów.
Więcej informacji o słowach kluczowych znajdziesz tutaj: https://contentmarketingowy.pl/frazy-long-tail/
Tematyczny content
Kiedy mamy zgromadzone częste zapytania oraz wyszukiwania tematyczne, to możemy zacząć tworzyć treść. Każdy temat zasługuje na to, aby go wyczerpać. Oznacza to, że krótki tekst 1000 zzs z praktycznie losowo umieszczonymi słowami kluczowymi jest absolutnie sprzeczny z zasadami rzetelnego SEO. Nie będzie to również treść uznana przez wyszukiwarkę za godną zaufania.
Linkowanie
Warto zadbać o linkowanie:
- wewnętrzne (pomaga uporządkować stronę i naprowadzić czytelnika na tematy, które mogą go zainteresować)
- zewnętrzne (wpływa na pozycjonowanie, znalezienie się w rankingach dotyczących tych samych słów kluczowych wpływa na postrzeganie naszej strony jako wiarygodnej)