Dowiedz się, czym są i jak napisać treści dla firm!

Wydawać by się mogło, że stworzenie treści na stronie internetowej to bułka z masłem. Co jest bowiem skomplikowanego w napisaniu kilku zdań o naszym produkcie, przecież „każdy to potrafi”. Okazuje się jednak, iż pisanie tekstów marketingowych dla firm nie należy do zadań łatwych, stąd powstał, i ma się coraz lepiej, zawód copywritera. Jak zatem pisać treści dla firm, żeby sprzedawać więcej?

Treści dla firm – o czym może pisać copywriter?

Minęły czasy, gdy sprzedawało się towar tylko za pomocą katalogu. Jeszcze 20 lat temu nie mieliśmy w czym przebierać, więc brało się to, co jest dostępne – nawet jeśli dany produkt nie spełniał w pełni naszych oczekiwań.

Dzisiaj, żeby wybić się z ofertą na tle konkurencji, trzeba zachęcić klienta w sposób nieszablonowy. Treści tworzone dla firm są pod tym kątem rozwiązaniem optymalnym. Copywriter może stworzyć m.in.:

Zasady pisania treści dla firm

Każdy profesjonalnie przygotowany tekst powinien w pierwszej kolejności odpowiadać na zapotrzebowanie klienta, przedstawiając mu konkretną wartość. Firmy, które w social mediach kopiują opisy produktów wprost ze swojego katalogu, nie mają szans na wyróżnienie się z tłumu. Przedstawiają bowiem produkt, a nie rozwiązanie problemu.

Stosuj model AIDA

Czym jest AIDA? To skrót słów Attention-Interest-Desire-Action. Krok po kroku możemy przeprowadzić użytkownika przez poszczególne etapy zakupu, aby finalnie uzyskać działanie przez nas pożądane – zakup.

  • Attention – przyciągnij uwagę, np. chwytliwym tytułem;
  • Interest – wbudź zainteresowanie, pisząc do wąskiego grona potencjalnych klientów;
  • Desire – obudź pożądanie, podając klientowi na tacy Twój produkt jako najlepsze rozwiązanie jego problemu;
  • Action – wezwij do działania – zachęć do zakupu, pozostawienia danych kontaktowych (mail, telefon) lub zapytania, zaoferuj indywidualną konsultację.

Więcej o AIDA przeczytasz tutaj: https://order-content.com/aida/

Rozeznaj grupę docelową

Określ grono odbiorców, odkryj problemy potencjalnego klienta, pomyśl nad jego rozwiązaniem, przy okazji oferując Twój produkt. Będziesz też wiedział, jakim językiem się posługiwać, żeby dobrze Cię zrozumiano. Pamiętaj, że tworzone teksty mają odpowiadać na realne zapotrzebowanie odbiorców.

Nakreśl cel do osiągnięcia

Zdecyduj czy zależy Ci w danym momencie na zbudowaniu rozpoznawalności (np. decydując się na artykuły eksperckie), poprawieniu konwersji (np. wprowadzając formularz kontaktowy lub FAQ), a może chcesz podnieść pozycjonowanie swojej strony (artykuł blogowy, redagowanie opisów produktów pod kątem SEO).

Zadbaj o profesjonalizm

Współpracę z doświadczonym copywriterem lub agencją content marketingu potraktuj jak inwestycję w zwiększenie sprzedaży. Daj im więc poznać Twoją firmę, Twój styl pracy, Twoją misję. To przełoży się na stworzenie treści, która w pełni odzwierciedli Ciebie i pomoże wyróżnić się z tłumu konkurencji.

Treści dla firm – podsumowanie

Decydując się na zlecenie tworzenia treści dla firmy, rozeznaj swoją grupę docelową i lepiej poznaj potencjalnego klienta. W ten sposób będziesz wiedział, jakim językiem pisać, jak przedstawić swój produkt, aby zachęcić do podjęcia dalszych działań.

Możliwości dotarcia do użytkownika masz wiele, od artykułów blogowych począwszy, poprzez sklep internetowy czy aktywne prowadzenie social media. Daj się zobaczyć światu w profesjonalny i godny zaufania sposób, a osiągniesz główny cel – zwiększenie sprzedaży. Powodzenia!

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *