Wyszukiwanie lokalne

Wyszukiwanie lokalne w internecie trasy dojazdu do konkretnego punktu lub dotarcia do interesującej nas firmy stało się normalnością i jest powszechnie stosowane przez użytkowników sieci. Z tego względu umieszczenie wizytówki w Google Maps jest dobrą, a coraz częściej niezbędną formą reklamy na rynku lokalnym. W poniższym artykule opiszemy, jak zadbać o odpowiednią optymalizację, aby wyświetlać się wyżej w wynikach i być o krok przed konkurencją.

Jak działa wyszukiwanie lokalne w Google?

Wyszukiwanie lokalne to wszystkie zapytania wpisane w wyszukiwarkę Google, w postaci fraz kluczowych lub adresów, których celem jest odnalezienie interesującego nas miejsca.

Natomiast Google jest w stanie określić lokalizację na podstawie czynników:

  • lokalizacja GPS,
  • adres IP,
  • ustawienia lokalizacji w narzędziach wyszukiwania,
  • informacja z aktualnej sieci WiFi.

Z punktu widzenia optymalizacji, ważne jest zrozumienie intencji użytkownika i umiejętność rozróżnienia zapytań lokalnych i globalnych.

Wyszukiwanie lokalne a globalne

Jeśli po wpisaniu słów kluczowych Google zrozumie, że szukamy konkretnego miejsca, wyświetli nam wyniki z adresami firm.

Natomiast jeśli algorytmy wyszukiwarki nie do końca zrozumieją intencję użytkownika, wtedy wyniki lokalne mogą być mieszane z innymi formami wyników.

Żeby wyświetlać się wysoko w wynikach lokalnych, musimy zbudować ogólny autorytet dla  naszej marki i strony internetowej. Zatem ważne są wszystkie czynniki pozycjonujące, które przypisujemy również wynikom globalnym.

Tak więc pozycjonowanie, a następnie wyszukiwanie lokalne jest mocno związane z działaniami dla wyników globalnych. Pamiętajmy, że Google traktuje je nierozłącznie.

Czym są Google Maps?

Mapy Google pozwalają na wyszukiwanie interesujących nas firm lub instytucji, z możliwością pokierowania nas do nich przy pomocy geolokalizacji.

Same mapy posiadają również funkcję, dołączenia do nich wizytówek firm. Dzięki temu wyszukiwanie potrzebnych nam miejsc zarówno po adresach, jak i również używając samych słów kluczowych, staje się sprawniejsze.

Pozycjonowanie w Google Maps – korzyści

Wyszukiwanie lokalne jako spersonalizowany wynik w Google, niesie ze sobą wiele korzyści tj.:

  • dotarcie do nowych potencjalnych klientów na rynku regionalnym,
  • zwiększenie ruchu na stronie firmowej,
  • budowa wizerunku marki w okolicznym obszarze,
  • wzrost sprzedaży produktów lub usług.

Dodamy również, że wyniki Google Maps często pojawiają się nad wynikami naturalnymi dla lokalnych fraz kluczowych.

Podsumowanie – wyszukiwanie lokalne

Jak już zaznaczyliśmy wcześniej, z punktu widzenia użytkownika internetu, wyszukiwanie lokalne polega na wpisaniu frazy kluczowej lub adresu, w celu odnalezienia interesującego nas miejsca.

Jako przedsiębiorcy natomiast, powinniśmy zadbać o to, żeby nasza firma pojawiła się w wynikach na jak najwyższej pozycji.