Każdy copywriter w swojej karierze choć raz cierpiał na „brak weny”. Specyficzne dla tej branży są deadliny, dlatego profesjonalny twórca nie może sobie pozwolić na opóźnienia w realizacji powierzonych zadań. Na szczęście powstało narzędzie, które przychodzi z pomocą – AnswerThePublic. Podajemy Ci na tacy wygodne rozwiązanie Twojej pracy. Sprawdź dlaczego.
Czym jest i jak działa AnswerThePublic?
Największą bolączką pisarza jest brak pomysłu. Znając jedynie słowo kluczowe bądź temat przewodni, ciężko stworzyć coś unikatowego i interesującego, jednocześnie nie powtarzając tego samego, co już znajdziemy w sieci.
AnswerThePublic to narzędzie SEO dostępne online, za którego pośrednictwem możemy w jednym miejscu znaleźć najczęściej wyszukiwane zwroty/pytania związane z naszym słowem kluczowym. Pozwala to wzbogacić nasz tekst o dodatkowe frazy, co z kolei finalnie wpłynie na poprawienie pozycjonowania naszego tekstu w sieci.
Gdzie znaleźć ATP i od czego zacząć?
Wystarczy wejść na stronę answerthepublic.com i podać interesujący nas zwrot. Strona wyświetla się domyślnie w języku angielskim, jednak możemy wyszukiwać polskich fraz. Wynik otrzymujemy w postaci czytelnego wykresu.
Należy w tym miejscu nadmienić, że platforma umożliwia darmowo „opracowanie” jednego wyrażenia dziennie. Jeżeli potrzebujemy pomocy częściej, trzeba wykupić „Pro plan”. Miesięczna opłata wynosi 99$, od nas więc zależy czy chcemy z tego narzędzia korzystać sporadycznie bez opłat lub bez limitu w ramach abonamentu. Dla agencji content marketingu osiągalna jest również wersja „Enterprise”, która umożliwia nielimitowany dostęp dla większej grupy użytkowników jednocześnie.
Czy warto korzystać z AnswerThePublic?
Na pewno tak, przynajmniej raz na jakiś czas. Dlaczego? Ponieważ zadaniem tej platformy jest wskazanie najczęściej wystukiwanych przez użytkowników zapytań oraz fraz w obsługiwanych przez nich wyszukiwarkach. Oczywiście, mógłbyś zrobić to sam ręcznie, ale pamiętajmy, że dla copywritera czas jest cenny, a tego typu zadanie należy do czasochłonnych i żmudnych. A AnswerThePublic powstał właśnie po to, by Ci tego czasu zaoszczędzić.
Poza wskazaniem fraz dodatkowo otrzymujemy drugą, niezwykle istotną informację. Obok propozycji widzimy „zielone kółka”. Im są jaśniejsze, tym większa szansa na uzyskanie widoczności naszego tekstu w sieci, jeżeli oczywiście wybraną frazę zastosujemy. Znajdziemy tam m.in. kombinacje zapytań long tail oraz najczęściej wyszukiwanych zapytań. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie nadadzą się do naturalnego wkomponowania w tekst. Niektóre są pozbawione logiki (acz stanowią odzwierciedlenie faktycznych wyszukiwań – np. „pozycjonowanie kiedy efekty”).
Podsumowanie
Jeżeli zastanawiasz się, czy powinieneś korzystać z dostępnych w sieci pomocy dla tworzenia treści pod SEO, odpowiemy: tak. Przede wszystkim, zadaniem copywritera jest wykreowanie wartościowego contentu. Co niejednokrotnie nie należy do zadań łatwych, a czas nie stoi po naszej stronie. W takich chwilach pomocne okazują się rozwiązania takie jak AnswerThePublic, gdzie możemy poszukać inspiracji do tworzenia unikatowej treści dzięki proponowanym kombinacjom fraz kluczowych oraz najpopularniejszych zapytań. To nie czyni z nas gorszych pisarzy, wręcz przeciwnie – pomaga nam się rozwijać i dostrzegać nowe możliwości pracy.