Cennik usług copywritera - wskazówki

Cennik usług copywritera jest sprawą względną. Stawki poszczególnych agencji i freelancerów różnią się od siebie. Na co warto zwrócić uwagę? Oszczędzać czy wręcz przeciwnie – zapłacić trochę więcej?

Sprawdzony copywriting – gdzie szukać?

Szukasz copywritera w Poznaniu? A może w innym mieście? Tak naprawdę lokalizacja nie ma żadnego znaczenia, ponieważ zdecydowana większość tekstów na zlecenie powstaje zdalnie. Możesz zamówić tekst z dowolnego miejsca na świecie, nie musisz nawet ruszać się z domu.

Cennik usług copywritera także nie zależy od miejsca pracy, nie jest więc prawdą, że za to samo zlecenie zapłaci się więcej w dużym mieście. Praktycznie każde zadanie można zlecić przez internet. Jeśli jednak Twoje zlecenie jest nieco bardziej skomplikowane, to dobrym pomysłem wydaje się spotkanie na “żywo”. Większość dużych agencji copywriterskich ma taką usługę w ofercie. Takie osobiste spotkanie rzadko wiąże się też z wyższą ceną usługi (pomijając oczywiście koszty dojazdu). Dobrym rozwiązaniem zawsze jest też Skype.

Cennik usług copywritera

Przeciętne ceny za usługi copywritera wahają się od 8 do aż 100 zł za 1000 zzs (znaków ze spacjami). Optymalne stawki za najpopularniejsze rodzaje zleceń oscylują zazwyczaj między 10 a 40 zł za 1000 zzs. Najtańsze w cenniku copywritera są lekkie teksty lifestylowe, artykuły na blogi, proste opisy produktów do sklepów internetowych. Najdroższe są natomiast rozbudowane, specjalistyczne treści wymagające konkretnego researchu, artykuły branżowe oraz ghostwriting.

Ceny copywritera są uzależnione od trudności i objętości zlecenia. Wszystko, co wymaga większej kreatywności czy wiedzy kosztuje średnio 10-15 zł więcej niż “generyczne”, pisane tylko pod SEO zlecenia. Można zamówić też kompleksowe stworzenie tekstów na Twoją witrynę WWW, co stanowi koszt rzędu kilkuset złotych – wtedy mamy jednak pewność, że specjaliści zajmą się naszą stroną przekrojowo.

Ile kosztuje dobry copywriter?

Copywriting to stosunkowo nowa profesja, w większości przypadków wykonywana przez freelancerów. Ceny copywriterów są zatem konkurencyjne. Nie warto jednak oszczędzać, bo niska kwota za tekst świadczy zazwyczaj o małym doświadczeniu na rynku lub słabych umiejętnościach. Jeśli copywriter żąda wyższej ceny to przeważnie znamionuje to wyższą jakość usług. Uznany profesjonalista bierze od 20-30 zł w górę za 1000 zzs (lub więcej w przypadku bardziej skomplikowanych zleceń).

Skoro dany specjalista jest w stanie utrzymać się na rynku i prosperować mimo nieco mniej atrakcyjnych stawek niż konkurencja, to jest to dla Ciebie ważnym sygnałem jego profesjonalizmu. Jak jednak upewnić się, czy copywriter jest warty swojej ceny? Zawsze sprawdzaj portfolio osoby, której chcesz zlecić teksty. Jeśli jest bogate i obfituje we współprace z dużymi firmami, możesz powierzyć mu swoje zadanie.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *