Brak informacji o możliwych efektach powstrzymuje wielu przedsiębiorców przed inwestycją w profesjonalne treści. Jak zdecydować się na coś, jeśli nie dostrzegamy w tym korzyści? W tym artykule omówimy efekty copywritingu, czyli jakie efekty przynosi copywriting oraz w jaki sposób się je osiąga.
Jakie są efekty copywritingu?
Copywriting to szeroko pojęte pisanie tekstów. A właściwie projektowanie, bo ważną rolę odgrywa struktura treści. Główne cele takich tekstów to:
- zwiększenie widoczności strony w sieci,
- zyskanie rozpoznawalności marki,
- budowanie relacji z klientami,
- kształtowanie wizerunku eksperta w branży,
- osiągnięcie wysokich konwersji,
- podwyższenie sprzedaży.
Efekty i korzyści z copywritingu
Jak copywriting osiąga wymienione cele? Pisanie tekstów to część mechanizmu złożonego z ludzkich zachowań i algorytmów wyszukiwarki.
Pozycjonowanie – widoczność strony w Internecie
Osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google stwarza podstawę do budowania kolejnych efektów copywritingu. Wykorzystując SEO, tworzysz treści wartościowe w ocenie robotów. Dzięki temu jesteś na wysokiej pozycji w wynikach. Gdy potencjalni klienci Twojego sklepu sportowego wpisują w Google „buty do biegania”, zobaczą właśnie Twoją stronę.
Jesteś tutaj, bo chcesz wypozycjonować swoją stronę jak najwyżej? Osobiście polecamy skorzystanie z usług profesjonalnej agencji copywriterskiej Content Writer. Aby przejść na ich stronę, kliknij obrazek poniżej.
Ruch na stronie
Walczysz o widoczność nie dla niej samej. Interesują Cię skutki, jakie przynosi. Jeśli użytkownicy będą widzieć witrynę w wynikach, firma będzie rozpoznawalna. Potencjalni klienci będą klikać w link. To, co zastaną na stronie, wpłynie na ich dalsze działania. Stąd kolejna korzyść, jaką przynosi copywriting:
Konwersje
Copywriting kieruje do użytkowników witryny konkretny przekaz już na stronie głównej. Każdy kolejny tekst ma za zadanie zatrzymać uwagę potencjalnego klienta i pokierować go do dalszych działań.
Są nimi konwersje. Szczególnie ważne jest więc umiejętne użycie wezwań do działania – tzw. call to action: „Sprawdź”, „Dodaj do koszyka”, „Zamów”. To one skłaniają klienta do podjęcia kolejnego kroku.
Obok tego równie ważne są opisy produktów i kategorii. Tak jak CTA, sprawiają, że użytkownik podejmuje działania. Opisy jednak dają o wiele więcej informacji. To na ich podstawie klient decyduje, czy chce kupić produkt.
Stąd ważna rola języka korzyści w tworzeniu takich tekstów. Jeśli przedstawimy przekonująco, jak produkt ulepszy życie posiadacza, oglądający go kupi.
Wizerunek
Jednorazowe zakupy to wartościowe transakcje dla Twojej firmy. O wiele bardziej jednak cenisz długotrwałe relacje.
Jeden z głównych efektów, jakie przynosi copywriting, to budowanie więzi z klientami.
Dzieje się to za sprawą wartościowych informacji w tematyce Twojej branży. Potencjalni klienci znajdują odpowiedzi na nurtujące pytania w treściach na Twojej stronie. Dzięki temu stajesz się dla nich wartościowym źródłem informacji. Tym samym budujesz wizerunek eksperta, który zna się na rzeczy. Jeśli zdecydują się na zakup, poważnie rozważą Twój produkt.
Efekty copywritingu – podsumowanie
Usługi copywriterskie są coraz popularniejsze. Mimo to wciąż nie każdy zdaje sobie sprawę, jak dużą rolę odgrywa słowo w biznesie. Efekty, jakie przynosi copywriting, to wynik umiejętnego użycia języka korzyści i opracowania struktury wizualnej tekstu. Treści szyte na miarę to w XXI wieku kluczowy element każdej strony firmowej i sklepu internetowego.