Z tego artykułu dowiesz się, czym tak naprawdę jest content!

Każdy z nas, przynajmniej raz w życiu spotkał się z takim pojęciem jak content. Fraza ta często jest używana przez obecnych copywriterów. Pod tym prostym wyrażeniem kryje się znacznie więcej, niż myślimy. Czym jest content i jaką pełni funkcję?

Content – definicja pojęcia

Wyraz content pochodzi z języka angielskiego i oznacza zawartość, treść. Określenie to odnosi się do wszystkich elementów, widocznych na stronie internetowej firmy. Poniżej przedstawiamy listę konkretnych treści, wchodzących w skład contentu.

  • Opis strony – wyjaśnienie co to jest za firma i jakie usługi oferuje.
  • Wpisy blogowe – bieżące informacje, budujące komunikację z klientami.
  • Oferta – opis produktów i cennik.
  • Szata graficzna – infografiki, układ szablonów.
  • Materiały video – udostępniane nagrania i filmy, podcasty.

Abstrahując, content odnosi się do wszystkich podstron bloga danej firmy, zawierających różnego rodzaju treści, obejmujące oferowane usługi.

Content – funkcje

Elementy wchodzące w skład contentu spełniają ważną funkcję w kształtowaniu skutecznej reklamy firmy. Zbudowanie właściwej strony internetowej, posiadającej odpowiednie treści pomoże szybko dotrzeć do grupy docelowej. Inwestycja w zawartość witryny firmy zdecydowanie zwiększy liczbę obserwatorów naszego bloga. Odbiorcy, poruszając się po sieci, zwracają dużą uwagę na treść dostosowaną do ich potrzeb. Dlatego na swojej stronie internetowej powinniśmy zamieszczać odpowiednią zawartość, bogatą w chwytliwe hasła i tytuły, poradniki, humorystyczne grafiki i podcasty.

Cechy dobrego contentu

Treści zamieszczane na stronie internetowej firmy przynoszą oczekiwany efekt tylko wtedy, gdy są odpowiednio rozbudowane. Poniżej przedstawiamy cechy dobrego contentu.

  • Jasność i zrozumiałość – materiały obecne na stronie internetowej firmy powinny być wyraźne i przejrzyste. Warto zadbać o zrozumiałość artykułów. Dlatego zaleca się, by teksty były pisane prostym językiem. Dodatkowo treść powinna zawierać konkretne informacje.
  • Budowa strony – z reguły większość z nas unika czytania długich i jednolitych tekstów. Użytkownicy odwiedzający daną stronę internetową lub bloga poszukują konkretnych odpowiedzi na swoje pytania. Dlatego zamieszczając określony artykuł, warto zadbać o nagłówki. Istotne jest również punktowanie informacji.
  • Różnorodność form – strona internetowa firmy powinna zawierać zróżnicowane treści, zachęcające odbiorców do częstych odwiedzin. Dlatego oprócz artykułów warto wzbogacać witrynę grafikami lub filmami, co sprawi, że nasza strona będzie bardziej interesująca dla odbiorców.
  • Odpowiednia tematyka – teksty powinny zawierać interesujące, bieżące informacje, dostosowane do potrzeb odbiorców. Ponadto ich temat powinien odnosić się do zakresu oferowanych przez firmę usług.

Podsumowanie

Content obejmuje treści, prezentowane na stronie internetowej/blogu firmy takie jak artykuły, infografiki oraz podcasty. Odpowiednio skonstruowana zawartość strony umożliwia dotarcie do większej liczby odbiorców, co wpływa na wzrost sprzedaży i zysk. Dlatego, jeśli chcesz zdobyć duże grono klientów, zadbaj o odpowiednią budowę strony, zamieszczając przejrzyste, zróżnicowane i interesujące materiały. Dobra treść = dobry zysk.