Internetowi twórcy często rwą sobie włosy z głowy, zastanawiając się, jak przyciągnąć na stronę nowych czytelników. Odpowiedzią jest na pewno wytrwałość, cierpliwość i zaangażowanie. Warto jednak zapoznać się ze sprawdzonymi metodami, które niewątpliwie ułatwią i przyspieszą cały proces. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie nowych czytelników i wytworzenie stałego ruchu na stronie jest stosowanie evergreen content.
Co to jest evergreen content?
W dosłownym tłumaczeniu evergreen content oznacza „wiecznie zieloną treść”. Innymi słowy, są to wszelakie teksty, poruszające tematy zawsze aktualne. Zainteresowanie czytelników zagadnieniem powinno być stosunkowo stałe, niezależnie od czasu. Tak więc ważne jest, żeby teksty były przede wszystkim bardzo uniwersalne i wyczerpujące temat.
Korzyści płynących z tworzenia tego typu treści jest wiele. Przede wszystkim zapewniają one ciągły ruch na stronie i stały przypływ nowych czytelników. Teksty wartościowe merytorycznie i chętnie odwiedzane często pojawiają się wyżej w wyszukiwarce. Dzięki temu non stop docierają do coraz to większej liczby osób.
Co jest evergreen contentem?
Są nim przede wszystkim:
- przeróżne poradniki;
- recenzje;
- zestawienia produktów;
- instrukcje;
- sekcje FAQ.
Czyli, jak widać, treści o tematyce uniwersalnej. Wciąż aktualnej, mimo upływu czasu. Takie, do których użytkownicy będą często zaglądać.
Co nie jest evergreen contentem?
Na pewno nie są nim:
- aktualności oraz newsy;
- zestawienia bieżących trendów;
- nowinki i plotki.
Wszystkie tematy, których dotyczą wyżej wymienione treści, szybko ulegają przedawnieniu. Zainteresowanie nimi jest jedynie chwilowe. Po kilku dniach czy tygodniach zazwyczaj pojawiają się nowe plotki, nowe aktualności i nowe trendy. Świat zmienia się bardzo szybko. Aby za nim nadążyć, czytelnicy kierują swoją uwagę zazwyczaj ku treściom jak najbardziej aktualnym.
Jak tworzyć evergreen content na swojej stronie?
Aby evergreen content był skuteczny, powinien spełniać pewne wymogi. Tworząc go, warto poznać zapotrzebowanie grupy docelowej. Dowiedzieć się jakich informacji poszukują i na jakie pytania chcieliby znać odpowiedzi. Pozwoli to napisać wyczerpujący, konkretny tekst. Najprawdopodobniej przygotowanie go będzie pracochłonne, ale w tym przypadku wysoka jakość zdecydowanie popłaci.
Kolejnym ważnym aspektem, którego nie warto pomijać, jest stałe aktualizowanie treści. Nawet uniwersalne tematy czasami wymagają drobnej modyfikacji czy rozbudowania. Na rynku często pojawiają się nowe, ciekawe metody i rozwiązania. Na pewno ubogacą one i nieco uaktualnią obecną już na stronie treść.
Dobrze jest również zwrócić szczególną uwagę na optymalizację pod SEO. Dokładne dobranie słów kluczowych i dobrze zbudowana forma tekstu będą miały ogromny wpływ na pozycjonowanie. Dzięki nim tekst pojawi się wyżej w wyszukiwarce i będzie docierał do większej grupy odbiorców.
Oczywiście nie wszystkie treści na stronie powinny być evergreen contentem. Jak we wszystkim, ważna jest równowaga. Nie jest to w końcu jedyny sposób na zdobycie czytelników. Odpowiednie wyważenie treści z krótkim terminem ważności i tych długoterminowych na pewno będzie lepszym rozwiązaniem niż przesada w którąkolwiek ze stron.
Na koniec – o czym warto pamiętać?
Największym sprzymierzeńcem evergreen contentu jest czas. Należy przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość. Tworzenie treści tego typu najpewniej nie da szybkich efektów. Jednak długofalowe korzyści, jakie przyniesie, na pewno udowodnią, że gra jest warta świeczki.