Istnieje przeświadczenie, że to agencje marketingowe są odpowiedzialne za kreowanie haseł reklamowych na potrzeby kampanii. Nie jest to regułą, dziś także copywriterzy odpowiadają za to zadanie, nie ustępując agencją. Sprawdź, czy copywriter może stworzyć dobre hasła reklamowe!
Efektywność haseł reklamowych
Od haseł reklamowych zależy efektywność reklamy. Będąc najbardziej charakterystycznym elementem całej kampanii, są celowo skonstruowane tak, by wpadały w ucho konsumentom. Ich chwytliwość polega na krótkiej formie oraz prostej konstrukcji. Nienaganne hasło będzie przekazywać wizję firmy, stając się jej znakiem rozpoznawczym. Zadanie to nie należy do najłatwiejszych, co więcej, ze względu na swoją unikatowość, wcale łatwe być nie powinno.
Hasła reklamowe z rąk copywitera
Jak już zapewne wiesz, copywriter zadba nie tylko o teksty na stronę internetową, poradniki czy materiały blogowe, może on spełnić się także w zadaniach wchodzących w zakres kompetencji agencji marketingowych – w końcu nie odbiega kreatywnością od innych speców z branży, a językiem korzyści posługuje się na co dzień.
Większości copywriterów zatrudnionych w agencjach ma doświadczenie w pracy z creative copywritingiem, dlatego z łatwością potrafią realizować chwytliwe hasła marketingowe. Wybierając więc współpracę w tym zakresie z copywriterem, nie musisz obawiać się o niższy standard pracy czy brak pomysłów. Plusem natomiast jest wszechstronność podejmowanych działań – do copywritera zgłosić się możesz nie tylko z potrzebą zrealizowania obszernych zleceń, obejmujących objętościowe teksty, którymi zajmie się nimi od strony technicznej, jak i literackiej. Dobry copywriter przejmie zadania agencji marketingowych pod kątem realizowania treści promocyjnych, sprawiając, że Twoja marka zyska na popularności.
Korzyści z pracy copywritera nad hasłami reklamowymi
Współdziałając z copywriterami, korzystna wydaje się perspektywa pracy krótkoterminowej. Jeśli większą część projektu masz już zrealizowaną, natomiast brakuje Ci jednego elementu w postaci hasła reklamowego lub sloganu, spokojnie możesz oddelegować to zadanie osobie wykonującej usługi w zakresie copyritingu. Inaczej jest w przypadku agencji, które podejmują się pracy z obszerniejszym zakresem działań. Taka forma kooperacji może zapewniać większą swobodę dla zleceniodawcy, ponieważ nie powierza odpowiedzialności nad kampanią tylko jednemu podmiotowi.
Hasła reklamowe – podsumowując
Elastyczność i wszechstronność w wykonywaniu działań wpisują się w atuty copywriterów. Dlatego w pracy nad hasłami marketingowymi sprawdzają się na równi z agencjami.