Sprawdź, ile zarabia copywriter!

Coraz więcej marzy o zostaniu copywriterami lub content writerami. Możliwość pracy z domu to niewątpliwie duży atut tych zawodów. Pewnie jesteście ciekawi, ile zarabia copywriter i content writer. O tym w dzisiejszym artykule. Zapraszamy!

Od czego zależy wynagrodzenie?

Copywriter i content writer to z pewnością zawody, które zyskują na znaczeniu z każdym dniem. W końcu teksty nie piszą się same. Jednak osoby wykonujące ten zawód, też muszą za coś żyć. Ich wynagrodzenie zależy m.in. od:

  • doświadczenia,
  • stażu pracy,
  • czas współpracy,
  • znajomości języków obcych,
  • kompetencji pisarskich,
  • zakresu obowiązków i wprowadzeniu poprawek,
  • rodzaju treści,
  • narzędzi, z których korzystają,
  • branży klienta,
  • dostępności zleceń/sytuacji na rynku.

Standardowo copywriter sam ustala swój cennik zwykle w formacie zł/1000 znaków ze spacjami. Warto również wspomnieć o fakcie, iż suma, którą zarobi pisarz, może być inna każdego miesiąca.

Ile zarabia copywriter?

Pora przejść do konkretów. Zakres obowiązków copywritera najczęściej obejmuje wiele usług: napisanie tekstu, optymalizacja pod SEO itp. Na wynagrodzenie wpływa również czas realizacji zamówionych treści.

Możemy jednak śmiało powiedzieć, że copywriterzy przeciętnie zarabiają do 1000 do 3000 zł netto. Copywriter z dużym doświadczeniem lub taki pracujący na etacie może liczyć na wynagrodzenie sięgające powyżej 4000 zł netto.

Freelancerzy muszą liczyć się, z faktem, iż ich zarobki uzależnione będą w dużej mierze od ich mocy przerobowej. Zwykle wolni strzelcy „produkują” 200 000 – 500 000 znaków ze spacjami miesięcznie. To kolejny czynnik, który wpływa na zróżnicowanie wysokości wynagrodzeń.

Co więcej, sama forma rozliczenia wpływa na jego wysokość. Freelancerzy nieprowadzący własnej działalności gospodarczej, najczęściej korzystają z portali, dzięki którym mogą wystawić faktury. Muszą się jednak wtedy liczyć z naliczeniem prowizji i koniecznością jej uiszczenia.

Więcej informacji na temat wynagrodzenia copywritera znajdziesz w tym miejscu: https://contentwriter.pl/copywriter-wynagrodzenie/.

Ile zarabia content writer?

Content writer – w odróżnieniu od copywritera – zajmuje się tworzeniem głównie treści specjalistycznych. Może zatem liczyć na większe wynagrodzenie.

Content writer może liczyć na zarobki wynoszące 5000 zł netto miesięcznie przy mocy przerobowej 100 000 znaków ze spacjami. Za pojedynczy, merytoryczny artykuł stawka może wynieść nawet 50 zł za 1000 zzs.

Musimy tu zaznaczyć, że na taką liczbę zamówień mogą liczyć jedynie doświadczeni, uznani pisarze oraz agencja content marketingu, która dodatkowo oferuje usługi profesjonalnego korektora oraz odpowiednie narzędzia.

Liczby mówią same za siebie – zawód content writera jest bardziej opłacalny niż copywritera.

Jak zwiększyć stawkę?

Wspomnieliśmy wcześniej, że na wysokość stawki wpływa wiele czynników. Na szczęście dla tych, co marzą o pisaniu tekstów zawodowo – stawkę zawsze można podnieść (pod warunkiem, że jest to uzasadnione Waszymi kompetencjami).

Firmy nie chcą oszczędzać na swoim wizerunku i doceniają – często całkiem hojnie – pracę ekspertów. Zawód pisarza wiąże się z ciągłym rozwojem i poszerzaniem wiedzy – w tym zawodzie stałe podnoszenie kompetencji jest nieuniknione.

Choć ciężko jednoznacznie określić stawkę copywritera, to możemy przedstawić pewien zestaw cech, których rozwijanie pozwoli na podniesienie ceny przez copywritera.

  • Znajomość języków obcych – im więcej języków znacie w stopniu pozwalającym na swobodne pisanie tekstów, tym lepiej dla Was. To pozwoli Wam szukać zleceń nie tylko na polskim rynku, ale także na zagranicznym, gdzie zarobki często są dużo wyższe.
  • „Wierność” firmie – stała współpraca pozwala copywriterowi na lepsze zapoznanie się z firmą klienta, a pracodawcy na nabranie zaufania do pisarza.
  • Korzystanie z narzędzi – dla firm opłacalne jest tworzenie treści na podstawie danych, dlatego są w stanie zapłacić więcej za profesjonalną obsługę.

Ile zarabia copywriter – podsumowanie

To, ile zarabia copywriter i content writer zależy od wielu czynników. Ciągły rozwój i podnoszenie kompetencji z czasem pozwoli na podniesienie stawki, a tym samym miesięcznych zarobków.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *