Dress code w pracy biurowej – jak się ubrać do pracy

Stare powiedzenie „Jak cię widzą, tak cię piszą” nabrało na płaszczyźnie zawodowej nowego życia – funkcjonuje pod nazwą dress code. Pracodawcy dbają o pozytywny wizerunek firmy, przychylne opinie klientów oraz atmosferę wzajemnego szacunku między współpracownikami. W tym celu wprost określają, jakie nosić ubranie do pracy.

W co się ubrać do pracy w biurze – uniwersalne zasady

  • Coś dla Pań

Dla płci pięknej polecane są kostiumy, spódnice (nie za krótkie), garsonki, koszule i buty zasłaniające palce. Strój powinien być w stonowanej kolorystyce, czysty i wyprasowany. Najlepiej sprawdzą się barwy z palety odcieni szarości, granatu, beżu i bieli. Nie mogą panie zapomnieć o rajstopach czy pończochach na nogach. Wszelkie rażące i krzykliwe kolory należy zostawić na inne okazje.

Przeczytaj także: Jak napisać CV? Co powinno zawierać dobre CV?

Szczególną uwagę kobiety powinny zwrócić na dodatki. Niewielkie kolczyki czy łańcuszek z wisiorkiem są dozwolone. Duża, kolorowa biżuteria będzie już nie na miejscu. Gruba, plastikowa bransoletka na ręce, nie dość, że będzie przeszkadzać w pisaniu na klawiaturze, to będzie również odwracać uwagę klientów od kompetencji pracownicy.

Niektóre firmy w swoich regulaminach podają wprost, jaki kolor paznokci jest dozwolony czy jakiego koloru włosów mieć nie możemy. Zapoznanie się z tymi wytycznymi uchroni nas przed uwagami szefa i zbytnim wyróżnianiem się od reszty załogi.

  • Coś dla Panów

Mężczyźni dobrze będą prezentować się, ubierając do pracy w biurze garnitur. Eleganckie spodnie, koszula i krawat – również spełniają wymogi biurowego dress code’u. Kolorystyka powinna być stonowana, a wielkość krawatu dopasowana do postury. Klasyka, w tym wypadku, jest najlepszym rozwiązaniem.

Panowie powinni zainwestować w elegancki zegarek, spinki do mankietów, odpowiedni pasek do spodni, a wszelkie ekstrawagancje w postaci kolczyków w nosie stanowczo odradzamy. W dobrym tonie będzie zainteresować się, jaki jest stosunek przełożonych do brody czy widocznego tatuażu. Jeśli brak konkretnych wytycznych, sami powinniśmy zadbać o dopasowanie się do stylu ubierania w miejscu pracy – tak, aby stanowić spójną całość z resztą zespołu.

Dress code w pracy – z życia wzięte

Każdy z nas był w sali obsługi klientów banku czy w salonie sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Ubiór pracowników współgra z wystrojem i kolorystyką wnętrza, a nawet reklamą telewizyjną. Następuje tu silna identyfikacja pracownika z firmą poprzez między innymi dress code. To zabieg marketingowy i wizerunkowy zwiększający rozpoznawalność firmy oraz mający bezpośredni wpływ na decyzje klientów. Wolisz kupić telefon w otoczeniu pomarańczowym czy fioletowym?

Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz. Wiedzą o tym szefowie dużych i małych firm, budując swoją markę poprzez uregulowanie sprawy dress code’u w pracy biurowej. Świadomy i odpowiedzialny pracownik powinien dostosować się do tych wymogów, pokazując tym samym swoje zaangażowanie, profesjonalizm i tożsamość z środowiskiem pracy.

Autor tekstu: Monika Orłowska

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *