Dowiedz się, czym są frazy long tail!

Do skutecznego pozycjonowania strony trzeba spełnić kilka określonych czynników. Na poprawę mogą również wpływać long taile, czyli tzw. długie ogony. O tym, czym są frazy long tail w dalszej części artykułu.

Frazy long tail – na czym polegają?

Wiemy, że słowami kluczowymi nazywamy hasła wpisywane w wyszukiwarkę. Frazy long tail są natomiast znacznie rzadziej wpisywane, natomiast jest to szereg powiązanych ze sobą słów. Ich celem jest odpowiedź na zapytanie odbiorcy.

Krótko mówiąc, frazy long tail to nic innego jak rozbudowane słowa kluczowe, przez co dostarczają one więcej informacji. Spójrzmy na przykład. Słowa kluczowe brzmią „kupno roweru”. Z nich tworzy się frazy long tail. Oto one:

  • kupno roweru do 2000 zł;
  • polecane sklepy do kupna roweru;
  • jak podjąć decyzję o kupnie roweru.

W czym tkwi ważność frazy long tail?

Przede wszystkim wzrasta pozycjonowanie strony, co niesie za sobą chociażby zwiększony ruch. Atutem są również kwestie finansowe, gdyż stosowanie tego typu fraz nie jest płatne.

Mają one jednak pewne wady. Ruch zwiększa się tylko wtedy, gdy strona zajmuje miejsce w czołowej dziesiątce. Dalsze pozycje nie przynoszą wymiernych korzyści i trudno wygenerować na nich ruch.

Zawsze problemem krótkich słów kluczowych jest konkurencja. Trudno wybić się ponad nią i nie zawsze się to udaje. Wtedy właśnie dobrym pomysłem okazują się frazy long tail. Dzięki nim potrafią się przebić nawet małe firmy, które nie mają dużej ilości środków na inne zabiegi marketingowe i promocyjne.

Długie słowa kluczowe to ważny element pozycjonowania

Żeby osiągać sukcesy w walce z konkurencją, trzeba mieć określony plan. Powyższy przykład odnośnie kupna roweru obrazuje pewien pomysł. Kierowanie artykułu w stronę wszystkich osób planujących zakup roweru mogłoby się okazać niewypałem. Takich ludzi jest mnóstwo, więc i tekstów na ten temat jest bardzo dużo. Przebicie się byłoby niezwykle trudne.

Natomiast zawężenie tematu jest bardzo dobrym pomysłem. Faktem jest, iż kierujemy artykuł w stronę mniejszego grona, jednakże w ostatecznym rozrachunku są spore szanse, że wyjdzie to nam na dobre.

Warto jeszcze zapamiętać jedną zasadę, że długie słowa kluczowe lepiej konwertują. Dzięki temu mają one większy potencjał sprzedażowy od krótkich fraz.

Jaka jest skuteczność fraz long tail?

Dokładne określenie skuteczności jest trudne chociażby przez to, że Google na bieżąco zmienia swoje algorytmy. Faktem jest jednak to, iż dłuższe frazy kluczowe mają z reguły większą skuteczność od tych krótkich. Warto więc stosować je, jeśli mamy małą firmę, ale nie tylko. Większe strony również z nich korzystają.

Dłuższe słowa kluczowe – zasady

Do jeszcze lepszego zgłębienia tematu prezentujemy kilka zasad, które pomogą w optymalnym stosowaniu fraz long tail.

  • Przeprowadzenie analizy konkurencji. Dobrze wiedzieć, czy jakaś inna strona nie zastosowała już naszego pomysłu. Jeśli nie – warto wprowadzić go w życie. Jeśli tak – lepiej pomyśleć nad modyfikacją.
  • Stosowanie różnych odmian. Nie trzeba ciągle stosować jednej frazy w tej samej odmianie. Można tworzyć różne wersje, dzięki czemu tekst będzie urozmaicony, a na pozycjonowanie i tak nie będzie to miało negatywnego wpływu.
  • Zastosowanie FAQ. Jest to umieszczenie pytań i odpowiedzi. W nich możemy zawrzeć nasze słowa kluczowe.

Podsumowanie

  • Frazy long tail to szereg powiązanych ze sobą słów kluczowych. Ich celem jest odpowiedź na zapytanie odbiorcy.
  • Stosowanie ich daje korzyści w m.in. większym ruchu na stronie.
  • Skuteczność dłuższych słów kluczowych jest lepsza od krótkich.
  • Należy pamiętać o kilku zasadach, np. o przeprowadzeniu analizy konkurencji i stosowaniu różnych odmian fraz.