Poniżej przedstawiamy poradnik traktujący o tym, jak stworzyć stronę internetową. Zachęcamy do lektury!

Zaistnienie w internecie to podstawa prowadzenia jakiejkolwiek działalności, czy to lokalnej, czy międzynarodowej. Istnieje ogrom platform, na których możesz publikować treści i zamieszczać swoją ofertę (portale społecznościowe, portale ofertowe), które powinny prowadzić na Twoją oficjalną wizytówkę. Właśnie taką rolę spełnia strona internetowa. Jak więc w łatwy sposób stworzyć stronę internetową?

Jak stworzyć stronę internetową – jakie narzędzie wybrać?

Najprostszym rozwiązaniem byłoby zlecić stworzenie strony specjaliście, ale może się to wiązać ze sporymi kosztami. Zatem zakładając, że dopiero zaczynasz i nie potrzebujesz rozbudowanej witryny, a prostą i estetycznie wyglądającą wizytówkę, która będzie Twoim wsparciem w pozyskiwaniu klientów, dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z intuicyjnego narzędzia click&drop. Prostymi platformami, które ci to umożliwią, bez specjalistycznej wiedzy i języka programowania są te wymienione poniżej.

WordPress

Docenione, darmowe narzędzie. Większość stron korzysta z tego właśnie rozwiązania, które jest proste i intuicyjne. Aby założyć taką stronę, trzeba wykupić domenę (spersonalizowany adres www) i hosting (miejsce, gdzie będzie przetrzymywana strona i wszystkie pliki z nią związane) i zainstalować WordPressa. Kolejnym krokiem jest wybranie szablonu i wypełnienie go treścią.

Wix, czyli jak stworzyć stronę internetową od podstaw

Tutaj sprawa jest o tyle prostsza, że nie musisz kupować hostingu, ani domeny na początek. Możesz tworzyć stronę, zakładając darmowe konto. Według mnie jest to dużo prostsze i bardziej intuicyjne rozwiązanie. Kiedy już dokładnie będziesz wiedzieć, jakiej strony potrzebujesz, możesz wykupić konto premium, usunąć reklamy i podpiąć swoją spersonalizowaną domenę.

Rodzaje stron internetowych

Istnieje kilka różnych rodzajów stron internetowych w zależności od celu. Poniżej wymienię cztery najważniejsze.

Landing page

Strona sprzedażowa, której celem jest nakłonienia klienta do kupna. Jest bez wątpienia ostatecznym zamykaczem transakcji na samym dole lejka sprzedażowego. Wszelkie płatne kampanie reklamowe i inne działania marketingowe powinny prowadzić w to miejsce.

Rozbudowana witryna

Większość firm posiada rozbudowaną strukturę składającą się z kilku podstron. Idealna forma do promocji biznesu, pokazania oferty i przedstawienia historii marki. W odróżnieniu od Landing Page, którego ciężko pozycjonować, ze względu na małą ilość treści, bardziej rozbudowaną witrynę warto zaprojektować ściśle pod konkretne słowa kluczowe.

Sklep internetowy

Powstało wiele bardzo dobrych platform do tworzenia własnego sklepu internetowego jak Shopify czy Redcart. Posiadają wbudowany system CRM do zarządzania produktami, program do wystawiania faktur i obsługę płatności. Jeśli chcesz założyć sklep internetowy, zainteresuj się tego typu rozwiązaniem, które za odpowiednią opłatą, ułatwi Ci sprawę.

Blog

Platforma stworzona do content marketingu. To właśnie dzięki niemu zbudujesz pozycję eksperta i przyciągniesz ludzi do siebie. Blog może być sam w sobie zarabiającym przedsięwzięciem, częściej jednak jest narzędziem wspomagającym pozycjonowanie i sprzedaż dla twojej strony czy sklepu internetowego.

Jak zatem stworzyć stronę internetową?

Podsumowując pamiętaj, że temat tworzenia stron internetowych jest dużo szerszy i warto poszukać bardziej szczegółowych informacji. Informacje, które przedstawiłem, z pewnością pomogą Ci dobrać odpowiednią platformę i narzędzie do Twoich celów.