Jak prowadzić blog firmowy i czy w ogóle warto to robić

Nie jesteś pewien, czy blogowanie sprawdzi się w Twojej firmie? Tak naprawdę nie do końca wiesz, o co chodzi w blogowaniu biznesowym? W końcu dobrze sobie radzisz, korzystając z tradycyjnej formy reklamy. W tym artykule sprawdzimy, co blogi oferują firmom, a Ty na koniec sam zdecydujesz, czy jest to coś dla Ciebie.

Co mi da wprowadzenie firmowego bloga?

Posiadanie bloga firmowego to kolejna strategia marketingowa, taka jak wykorzystanie mediów społecznościowych lub e-mail marketingu. Możesz go wykorzystać do zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki w Internecie oraz rozwoju biznesu.

Być może myślisz sobie: „moi potencjalni klienci nie czytają blogów”. To prawda. Nie wszyscy klienci czytają blogi, ale wszyscy korzystają z Google, szukając odpowiedzi oraz informacji. Jeśli Twój blog zawiera informacje, których poszukują, znajdą je i odkryją Twoją firmę.

Przeczytaj również: Spis treści w artykule – czy warto go stosować?

Statystyki również przemawiają na korzyść blogowania:

  • 84% osób oczekuje, że marki będą tworzyć treści;
  • 61% czytelników dokona zakupu na podstawie rekomendacji bloga;
  • 81% internautów zgadza się, że wpisy na blogach są zaufanym źródłem informacji lub porad;
  • 70-80% użytkowników wyszukiwarek będzie całkowicie ignorować płatne listy wyszukiwania w na korzyść treści organicznych (SEOtribunal).

Dlatego właśnie 75% biznesów z sektora B2C korzysta z blogów jako części swoich strategii marketingowych. Dla ponad połowy z nich (51%) blogi stanowią fundament dla ich sukcesu.

W sektorze B2B liczby te są jeszcze wyższe, bo odpowiednio 80% i 52%. Tak wynika z raportu rocznego przeprowadzonego przez Instytut Marketingu Treści (CMI).

W zasadzie statystyki potwierdzają to, o czym Google wie już od dawna. Wyszukiwarka wprowadziła zmiany w swoich algorytmach rankingowych i prezentuje więcej treści edukacyjnych. Na pierwszy plan wychodzą posty na blogach i filmy zamiast prostych adresów stron. Dlatego ta liczba wciąż rośnie.

Podsumowując:

  1. Prowadzenie firmowego bloga jest skuteczniejsze oraz bardziej pożądane od płatnych reklam.
  2. Klienci przeprowadzają własne badania (dotyczące firm i produktów), na podstawie wpisów blogowych.
  3. Praca, którą wykonasz raz, przyniesie efekty latami. W przeciwieństwie do płatnych reklam, które stale wymagają nakładów finansowych, aby przynosić ruch i potencjalnych klientów.

Jak mądrze prowadzić firmowego bloga?

Wiele biznesów rozpoczyna blogowanie bez jasnego pojęcia, o czym pisać i jak będzie to promować ich firmę. W rezultacie takie blogowanie pochłania czas i energię, nie przynosząc pożądanych korzyści.

Prowadząc bloga powinieneś zaspokajać potrzeby i pragnienia dwóch grup: czytelników oraz robotów indeksujących. Twoje blogi powinny przemawiać do czytelników, być zgodne z intencjami wyszukiwania oraz umożliwiać dodawanie ich do wyszukiwarek internetowych.

Pamiętaj, że blogi to witryny internetowe z często aktualizowaną treścią dotyczącą określonego tematu lub słów kluczowych. Aby Twój blog biznesowy przynosił czytelnikom korzyści, powinien zawierać treści napisane specjalnie dla nich, a nie jedynie promujące Twój biznes. Dlatego blog to nie wpisy w zakładce „aktualności” na Twojej stronie firmowej.

Blog firmowy – słów kilka na sam koniec

Oto 6 wskazówek, które pomogą Ci w prowadzeniu bloga na potrzeby biznesu:

  • stwórz kalendarz publikacji, aby pisać regularnie i często;
  • umieszczaj w postach słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować;
  • twórz atrakcyjne zdjęcia, infografiki oraz tabele;
  • pamiętaj o linkach wewnętrznych;
  • aktualizuj treść starszych postów lub wykorzystuj recykling treści;
  • umieszczaj w postach CTA, w ten sposób generujesz leady i sprzedaż.

Nie masz na to wszystko czasu i ochoty? Nie musisz tego robić sam! Jako copywriter zajmuję się między innymi pisaniem tekstów na firmowe blogi.

Blog to jeden z najbardziej opłacalnych i najłatwiejszych sposobów promowania firmy. Dobrze prowadzony może zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej, ożywić sprzedaż, ugruntować Twoją pozycję jako autorytet w branży, a także pomóc w dotarciu do nowych klientów.

Autor tekstu: Miłosz Jabłoński

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *