Co to jest content marketing i dlaczego warto z niego korzystać?

Tworzenie treści dla klientów jest absolutną podstawą działań marketingowych. Warto więc, by były one odpowiednio zaplanowane i atrakcyjne dla odbiorcy, bo tylko wtedy będą przynosiły zamierzone efekty. Jeśli nie wiesz, jak za ich pomocą rozwijać Twoją markę i poszerzać grono lojalnych klientów, content marketing to pojęcie, z którym zdecydowanie warto się zapoznać.

Co to jest content marketing?

Content marketing — inaczej nazywany również marketingiem treści — jest strategią marketingową, mającą na celu budowanie wizerunku marki, a także poszerzanie stałego grona klientów, poprzez tworzenie i publikowanie interesujących oraz przydatnych dla odbiorców treści. Nie stawia on na jednostronny przekaz reklamowy, ale angażuje i wchodzi w dialog z potencjalnymi nabywcami.

Jakiego rodzaju treści warto publikować?

Content tworzony pod odbiorców może przybierać najróżniejsze formy. Mogą to być artykuły na blogu, podcasty, infografiki, czy też webinaria, newslettery oraz vlogi. Równie dobrym pomysłem są wszelkiego rodzaju treści interaktywne, które bezpośrednio angażują użytkowników, takie jak: quizy, live’y, czy przykładowo sekcje Q&A na Instagramie. Jak widać, możliwości jest naprawdę wiele, a jedynym ograniczeniem jest tutaj Twoja kreatywność i wyobraźnia.

Co daje stosowanie content marketingu?

Strategiczne połączenie różnych form treści może przynieść wiele korzyści, gdzie wszystkie przekładają się na jeden cel –  jak największy wskaźnik konwersji na stronie. Jeśli postawisz na tworzenie artykułów na bloga czy ciekawych infografik, wyjaśniających tajniki Twojej branży, budujesz świadomość marki i umacniasz jej wizerunek jako eksperta na rynku i firmy godnej zaufania, a także stajesz się pożytecznym źródłem informacji dla klientów.

Za pomocą vlogów czy publikacji w social mediach możesz również pokazać potencjalnym klientom, jak wygląda działalność firmy „od kuchni”. Dając się poznać poprzez tworzone przez Ciebie treści zyskujesz sympatię odbiorców i ich zaufanie, a także masz szansę na dużo szybsze budowanie relacji z klientem.

Pamiętaj, że ciekawe, wysokiej jakości treści równają się skutecznemu SEO. Im bardziej atrakcyjny content z punktu widzenia odbiorców, tym większe prawdopodobieństwo, że będą  przekazywać go dalej, a wzrost liczby linków prowadzących do Twojej strony zdecydowanie wpłynie na jej wiarygodność oraz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jak skutecznie stosować content marketing?

Jest kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę, aby Twoje działania były jak najbardziej efektywne.

  • Grupa odbiorców — zanim zaczniesz tworzyć content, poświęć czas na zastanowienie się, dla kogo to robisz. Określ, kim są potencjalni klienci, z jakich mediów najczęściej korzystają oraz jakiego rodzaju treści będą dla nich najbardziej atrakcyjne.
  • Konkurencja — oczywiście plagiat nigdy nie jest rozwiązaniem przynoszącym korzyści, jednak nie jest błędem analiza treści publikowanych przez konkurencyjne marki czy czerpanie z nich inspiracji. Zastanów się, co zrobić by to materiały tworzone przez Ciebie, okazały się atrakcyjniejsze w oczach potencjalnych klientów.
  • Regularność — publikowanie treści raz na pół roku z pewnością nie przyniesie wielkich korzyści. Zadbaj o to, by na bieżąco przyciągać odbiorców oraz utrzymywać ich zainteresowanie. Możesz wybrać jeden lub dwa dni w tygodniu, w których będziesz publikować materiały — w ten sposób użytkownicy będą na nie czekać i regularnie odwiedzać Twojego bloga czy media społecznościowe.
  • Różnorodne i przemyślane materiały — już wiesz, jak wiele form mogą przybrać tworzone przez Ciebie treści, żongluj więc nimi, by przyciągać uwagę jak najszerszej grupy odbiorców. Nie zapominaj przy tym o stronie merytorycznej — sam format nie wystarczy, by potencjalni klienci postrzegali Twój content za wartościowy. Zadbaj o to, by dotyczył on ciekawych zagadnień powiązanych z branżą i odpowiadał na aktualne potrzeby potencjalnych klientów.

Dobrze stosowany content marketing z pewnością pozwoli Ci na pozyskiwanie nowych nabywców i generowanie zysków. Zadbaj o to, by stał się częścią Twojej strategii marketingowej, a na pewno szybko wpłynie na zwiększenie Twoich wyników biznesowych.

📝 Autor tekstu: Natalia Kozłowska

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *