W czasach dynamicznie rozwijających się mediów społecznościowych, szerokiego dostępu do różnego rodzaju narzędzi, technik i rosnącej konkurencji wypromowanie oryginalnej wyróżniającej się na rynku marki, stanowi duże wyzwanie. Dobrą metodą może okazać się tworzenie humorystycznych treści.
Zalety tworzenia tzw. fun contentu
Jednym z istotnych elementów sprzyjających efektownemu prowadzeniu własnej działalności jest niewątpliwie promocja własnej marki osobistej. Ten czynnik odgrywa znaczną rolę w szczególności w takich zawodach, jak fotograf, grafik czy copywriter. Z pewnością niebanalnym sposobem na kreatywne i przyciągające uwagę promowanie swojej marki będzie tworzenie humorystycznych treści. Do zalet tworzenia tego rodzaju fun contentu należą między innymi:
- Reklamy, które wywołują uśmiech na naszej twarzy są intrygujące i bardziej przyciągają uwagę. Współczesny rynek proponuje mnóstwo reklam oferujących różnego rodzaju usługi lub produkty. Nadmiar podobnych treści skupiających się wyłącznie na przedstawieniu długiej listy zalet naszych usług jest irytujące lub nużące, co powoduje pominięcie lub wyłączenie reklamy.
- Podziel się humorem. Ostatnie lata pokazują, że ludzie bardzo chętnie udostępniają zabawne treści, np. memy, dzięki temu istnieje spora szansa, że informacje na temat marki mogą dotrzeć do znaczniej liczby odbiorców.
- Pozytywna energia przyciąga. Nie jest tajemnicą, że humorystyczne treści poprawiają nastrój, wzbudzają zaufanie i przywołują dobre skojarzenia. Co sprawia, że fun content pomaga budować pozytywny wizerunek marki.
Storytelling jako jedna z metod promocji marki na wesoło
Storytelling, inaczej marketing narracyjny, to technika mająca na celu opowiadanie historii, dzięki której odbiorca ma okazję bliżej poznać Twoją markę. Można za jej pomocą utożsamić się z jej wartościami oraz motywami, dla których powstała lub poszerzyć wiedzę na temat danego produktu, usług lub branży, np. copywritingu. To świetna alternatywa dla miliona bodźców, komunikatów i informacji, trudnych do przyswojenia i zapamiętania, którymi karmi nas większość reklam.
Media społecznościowe jako nowoczesne narzędzie do tworzenia fun contentu
Media społecznościowe cieszą się dzisiaj zdecydowanie największą popularnością. Obecnie szczególnie krótkie formy przekazu tzw. rolki są najefektywniejszym sposobem komunikacji i promocji marki, ponieważ tego typu treści cieszą się ogromnym zainteresowaniem, w związku z tym mogą dotrzeć do różnych grup społecznych i szerokiego grona odbiorców.
Za pomocą tego typu mediów społecznościowych możesz skorzystać z wielu form przekazu, takich jak zdjęcia, filmy, memy itd. Dobrym rozwiązaniem jest połączenie promocji twojej marki z aktualnymi wydarzeniami, tematami czy trendami społecznymi. Tego typu działanie sprawi, że odbiorca bardziej się z Tobą zidentyfikuje.
Zostań blogerem
Prowadzenie bloga pozwoli Ci zgromadzić grupę osób, które obdarzą Cię zaufaniem, co pomoże znacznie poszerzyć grono potencjalnych klientów Twoich usług oraz przyspieszyć promocję Twojej marki. Dodatkowo, dzięki tego typu reklamie, jest duża szansa na obniżenie kosztów promocji i skrócenie czasu jej trwania. Możesz skorzystać z wielu ogólnodostępnych materiałów, które zarówno pomogą Ci rozwinąć Twój warsztat pisarski, jak również będą źródłem cennych inspiracji na temat tworzenia ciekawych treści humorystycznych.
Warto jednak pamiętać, aby podczas tworzenia tego typu treści być autentycznym, szczerym i systematycznym. W przeciwnym razie Twoi odbiorcy szybko się zorientują i możesz osiągnąć efekt przeciwny do zamierzonego.
Fun content – podsumowanie
Fun content może zdecydowanie pomóc w promowaniu Twojej marki. To zapewne kreatywny i konkurencyjny sposób reklamy. Ponadto, wybór możliwości na przedstawienie treści w sposób humorystyczny jest naprawdę szeroki. Co więcej, jest on obecnie jedną z najskuteczniejszych, a zarazem stosunkowo prostych i tanich metod promowania własnej marki. Nie zwlekaj i podziel się pozytywną energią już dziś.
Autor tekstu: Karolina Żmija